lördag 11 juni 2016

Att betänka kontrasten

Igår var det skolavslutning på vuxenutbildningen där jag arbetar. Jag fick vackra blommor av mina elever, och när jag kom hem slog jag ihop buketterna till ett enda maffigt och härligt sorbetfärgat arrangemang. Det blev så himla fint!


Flera av mina elever flydde från krig och kämpade för sina liv på Medelhavet för inte så länge sedan, och igår satt de finklädda i en skolcafeteria i en liten kommun i norra Skåne och sjöng "Den blomstertid nu kommer". Det är överväldigande att betänka konstrasten...

2 kommentarer:

  1. Känner igen känslan här, med blommorna och tillbakablickarna från tiden som gått, och detta med växandet, som man fick ta del av, så stort alltsamman, och den tiden som är nu - ofattbart hur människor har det!
    Hoppas att du snart kan njuta av ditt sköna sommarlov, och dina vackra blommor och inte minst - din trädgård!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Onekligen en kontrast och verkligen viktigt att bära med sig. Liza

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!