torsdag 28 juli 2016

"Bakspänning"

Det är roligt med gamla skyltar. Häromveckan hittade jag en där det står "Bakspänning - vidrör ej" på loppis. Den har säkert suttit på något ställverk eller på ett elskåp eller något sådant, men jag tänker att den kan ha andra användningsområden också. "Bakspänning" skulle ju lika gärna kunna vara en köksterm, eller hur? För att inte tala om hur bra skylten skulle göra sig på toaletten, haha!


Idag gör jag för övrigt nästan ingenting. Larvar mest runt, läser mammas veckotidningar, vattnar lite blommor och planterar på sin höjd om någon kruka. Dagens enda utflykt utanför grindhålet gick ner till mataffären, där det inhandlades vattenmelon. Det känns som om min hjärna har tagit semester. Hoppas den går att väcka till liv snart bara, för på måndag är det dags att pallra sig tillbaka till jobbet...

2 kommentarer:

  1. Toaletten var det första jag tänkte på! Det är riktigt roligt med gamla skyltar, men "nypåhittade! är bara fjantiga. Har tittat tillbaka lite hos dig, du har en underbar trädgård, tror jag sagt det tidigare.
    Ta vara på de sista semesterdagarna!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva! Trädgården är iallafall fin fläckvis, hihi!

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!