fredag 25 november 2016

Flaskborstgranar

I pyntlådan på vinden ligger allsköns bråte som jag samlat på mig genom åren. Jag rensar lite i den nästan varje år, men erkänner att jag har svårt att göra mig av med saker. "Även om jag inte vill använda det i år, så kanske jag tänker annorlunda nästa år," brukar jag resonera. Och nog blir det just så ibland, för idag grävde jag fram en samling spretiga flaskborstgranar, som har fått "ligga till sig" ett par år och som jag helt plötsligt tycker är jättecharmiga att ha ute på glasverandan.


De är ju bara helt oemotståndliga i all sin spretighet! Finfina ambassadörer för adjektivet "fulsnyggt", hihi! Maken blir kanske inte lika överväldigad när han kommer hem, men han brukar vara snäll och låta mig hållas. "Ja ja, bara du är lycklig," brukar han säga. Vilken tur för mig!

4 kommentarer:

  1. Så fina!!! Flaskborstar?? Ja dom är ju för söta...
    Önskar dig en mysig advent nu.
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte om de heter så, men de ser ut som om de är tillverkade av en sådan där spretig borste man skurar insidan av flaskor med. Och så lite spackel som snö på det!

      Radera
  2. De granarna är ju jättetrendiga nu, önskar jag hade sparat mina!
    Kram Eva

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!