torsdag 16 mars 2017

Fyra årstider

Vi bor i en ganska brant backe längs en av de vägar som leder ut och in i byn. Ut är uppför backen (till höger i bild), in är nerför backen (till vänster). På andra sidan vägen ligger en parkliknande trädgård med härligt höga träd, som skapar en enormt fin naturkänsla när jag tittar ut genom fönstren på framsidan. Jag älskar hur den där utsikten ändrar skepnad under året, från vårens skira grönska...


... till sommarens mogna lummighet...


... till höstens brinnande löv...


... och vinterns Narnia-liknande sagolandskap. Alla årstider är lika vackra!


Jämför man den första bilden med nummer 2, 3 och 4 så kan man väl ändå konstatera att utsikten har blivit ännu trevligare sedan de nya grindarna kom på plats för ett par år sedan. Klart man ska ha en solgrind på Solhäll! Fast i övrigt längtar jag mest efter att det ska se ut som på bild nummer 1 snart...

2 kommentarer:

  1. Du påminner mig om att ta bilder på samma plats men olika årstider! Ja, grinden var ju perfekt för Solhäll!
    Nu Antikrundan!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Blev så sugen på pizza när jag läste rubriken, men så kom jag på att din blogg ju faktiskt ligger i min trädgårdslista...:-)
    Det ÄR faktiskt härligt med årstider, även om man hade kunnat vikta om dem en aning... Grinden är superfin - passar perfekt till ert hus!
    Kram Elin

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!