onsdag 21 februari 2018

Eukalyptus

Rufsig eukalyptus i buketten vill man ju alltid ha, men frågan är om den inte är ännu trevligare som krukväxt. Det är som att ha en hel liten silverbuske inomhus! När snön ligger vit utanför fönstret (det snöade igen här idag) njuter jag ännu mer av att ha lite grönska inomhus. Och så doftar den ju så himla gott när man går förbi! Jag gör mig små ärenden förbi den med flit bara för att sniffa, hihi!


Något sportlov har jag inte, men imorgon eftermiddag planerar jag iallafall unna mig ett par timmars komptid. Kanske blir det en liten runda över smålandsgränsen för ett besök på IKEA, när jag ändå har tagit mig halvvägs dit. Vi får väl se vilket humör jag är på, helt enkelt. Kanske längtar jag mest hem till mitt fina badrum, hihi!

2 kommentarer:

  1. Vilken fin eukalyptus! Såg att det fanns i blomsterbutiken så jag måste nog köpa en, tror att man kan ha den utomhus på sommaren.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Ja den är sååå fin och tacksam. Doften är en bonus också :)
    Jag frossar i grönt inne nu, ute snöar det och är bitande kallt, usch, var är våren???
    Ha en fin dag och ta hand om dig...
    Kram Titti

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!