tisdag 13 februari 2018

Lite snabb blomsterfägring

Efter dagens myckna blötsnöande tror jag alldeles bestämt att det är läge för lite snabb blomsterfägring här på bloggen. Så att man inte ger upp hoppet, liksom. För nog längtar man framåt nu. Rosenskära blir det här hemma i sommar också, fast jag väntar med att pilla ner några frön tills det är temperatur för direktsådd. Det brukar gå hur bra som helst.


Ikväll lägger jag mig i soffan med senaste numret av "Drömhem och Trädgård". Och sen blir det ju så klart den sedvanliga tisdagsträffen med Mandelmanns och Leif G W Persson. Kombinationen myspys och mord är ju helt i min smak, hihi!

2 kommentarer:

  1. Rosenskäran är en ljuvlig blomma! Tänker också så mina direkt och hoppas på bra resultat, när jag har försått har det inte blivit så bra.
    Ja, ikväll är det bra program, kontrasterna gör det till en härlig kväll!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Jag föredrar auktionssommar, men kikar på Mandelmanns senare...
    Skorpan

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!