söndag 18 februari 2018

Skål!

Jag vet inte hur många skålar vi har hemma, men många är det iallafall. Och igår kom jag hem med en till; den grågröna till vänster i bild. Många skålar blir det...


Mönstrad som en sjöstjärna och formad som en blomma. Den ser ut som sånt där dyrt portugisiskt stengods, men kostade bara 79 kronor på möbelhuset Leander Pehrson i Kristianstad. 


Skålen till höger hade jag hemma sedan tidigare. Den kommer från Malmöföretaget Sthål och var aningen dyrare, om man säger så...


Den nya skålen är i en perfekt mellanstorlek. Alldeles lagom för en stor påse pistagenötter. Just en sådan hade jag faktiskt inte innan, hihi!

1 kommentar:

  1. Skålen är ju jättefin och man kan ha MÅNGA skålar! Och du, den behöver inte vara mindre fin för att den inte kostar så mycket!
    Kram Eva

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!