lördag 17 februari 2018

Lite badrumsshopping

Hela veckan har jag bespetsat mig på att få ägna lördagen åt lite badrumsshopping, så det gjorde jag. Nya handdukar och självhäftande krokar stod högst upp på listan, men även toalettborste, hängare till toarullen och ett ställ för extra toarullar. Det blev minsann en riktig maratonrunda mellan både byggvaruhus och inredningsaffärer. Eftersom jag inte riktigt kunde bestämma mig handlade jag handdukar på TRE olika ställen, haha! De mönstrade högst upp kommer från Jysk, de gröna från Hemtex och de enfärgade turkosgröna i mitten från Ica Maxi.  Där hittade jag också en liten matta, som vi kan lägga ut när vi duschar. (Annars vill vi ju inte täcka det fina golvet i onödan.) Toalettborsten kommer från Clas Ohlson.


Jag hittade en modell på självhäftande krokar i borstad stål på Åhléns, som var ganska trevliga och får duga så länge. De kom dock inte med på bild den här gången. Nya tandborstmuggar med våra initialer från Design Letters i design av Arne Jacobsson blev det också, och den fina kakelplattan är egentligen ett karottunderlägg med kork undertill, som jag hittade på ICA Maxi av alla ställen. Den ser ju riktigt exklusiv ut, hihi!


För övrigt kan jag meddela att våren hade kommit till Kristianstad. Det kryllade av vintergäck i buskarna! Så ljuvligt! Jag var absolut tvungen att lägga mig på alla fyra och fotografera.


Spegel och förvaring är fortfarande olösta frågor, men det där löser sig nog framöver. Glasväggen är ju inte heller på plats ännu, så om vi ska duscha därinne är det ändå inte lönt att stoppa in för mycket pryttlar. Men handdukarna har jag redan tvättat, och nu väntar jag bara på att de ska bli torra i tumlaren, så att jag får hänga upp dem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!