torsdag 19 juli 2018

Efter regn kommer sol

22 millimeter fick vi under gårdagen. Det tackar vi alldeles speciellt för! Hela förmiddagen idag var det riktigt svalt och skönt ute, men runt lunch stack temperaturen iväg uppåt igen. Jag var ute i trädgården och småpysslade i värmen, och jag fick faktiskt tömma en och annan kruka på vatten. Sen dröjde det dock inte länge förrän krukorna var snustorra och jag fick vattna på det där borthällda vattnet igen, haha!


Sen fick jag ett efter-kaffet-ryck och gick loss med periskopsekatör (heter det så?) på lönnarna på baksidan, som är helt och hållet självsådda och som jag försöker klippa hårt en gång om året, så att de ska se ut lite mer som klotlönnar. Jag vet inte hur länge till jag kommer undan med det, för nu börjar de verkligen dra iväg på höjden. Vi får väl se hur länge de får stå kvar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!