tisdag 4 september 2018

Tisdagkväll i början av september

När jag kom hem idag väntade en hel leverans av pumpor vid verandatrappen. Så fina! (Tusen tack S och A!)


Och i köksträdgården var det äntligen dags att skörda vår första och enda vattenmelon, som vi sedan raskt slukade till middag. Den var förvisso inte så stor och ganska ljusrosa i köttet, men oj så mycket smak! Plantan fick jag av en kollega i grannbyn tidigare i sommar, och hon i sin tur hade fått frön av sin son som varit på resa i Sydamerika. ¡Muy bueno! (Direktkopierat från Google Translate, hihi!)


Sen smygfotograferade jag en citronfjäril genom vardagsrumsfönstret. Den hade visst också hittat godsaker att äta i fjärilsbusken utanför. Oskärpan får jag skylla på smutsig glasruta, hihi!


Jag hade planer på att klippa gräset när jag kom hem, men hann visst komma av mig innan jag kom så långt. Nu får det bli lite köksstök istället i sällskap av Billgren Wood. En ganska lagom antsträngande aktivitet en tisdagkväll i början av september. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!