onsdag 16 januari 2019

Än slank hon hit, än slank hon dit

Jag kan meddela att det var riktigt snorhalt i "Glesbygd" imorse. Jag vet det, för på väg till bussen runt 7-snåret vaggade jag nerför backen som en liten (nåja) pingvin, för att sedan stranda som en val (åhja!) på en lerslaskig gräsplätt någonstans där nere i svängen. Jag hade lera långt upp på låren när jag klev på bussen, och fick sen börja arbetsdagen med att skura mina byxor på en toalett på Kommunhuset. Som det kan gå.


Och där kunde berättelsen ha varit slut, om det inte vore för det faktum att jag lyckades halka i en grusig backe på vägen hem också. Där behövdes det inte ens någon is. Efter den bravaden kompletterades den intorkade leran med ett stort hål på höger knä. Jag säger då det... Undra om det fortfarande är mellandagsrea i klädaffärerna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!