torsdag 17 januari 2019

Böljande krassegång

Jag vet vad jag absolut vill ha i trädgården i sommar. En sån där gång av böljande krasse, som den jag fotograferade på Sofiero i augusti 2017. Är den inte helt breath-taking, så säg? Och borde inte krasse bli årets trendblomma? Jag har redan köpt frön! 


Fast jag undrar hur många påsar man egentligen måste köpa för att uppnå en sådan här masseffekt? Vanligtvis brukar jag vara självförsörjande på krassefrön från min lilla odling nere i köksträdgården, men torkan i somras gjorde att det nästan inte "bidde" några blommor alls. Well, en liten krassegång ska jag nog lyckas åstadkomma iallafall. Om inte annat hoppas jag kunna börja bygga upp en ny fröbank till kommande somrar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!