torsdag 7 februari 2019

Min gröna jardiniär

Ett av förra årets bästa loppisfynd var den fina jardiniären i grönt porslin, som jag fyndade för ynka 40 kronor på en gårdsloppis på vägen mellan Bäckaskog och Villands Vånga, i höjd med Ivö. Jag kastade mig över den så snart jag såg den och höll på att tappa öronen när jag hörde hur lite de ville ha för den. En grupp andra damer på platsen höll tummarna för att jag skulle ändra mig, innan affären var helt genomförd, hihi!


Sedan dess har jag hunnit ha både höstglöd och cyklamen i den, och förra helgen fyllde jag den med ljusrosa vårglöd. (Är det inte härligt att samma blomma ändrar namn efter årstid?) Rankorna av murgröna har hängt med sedan i höstas. De mjukar verkligen upp hela arrangemanget.


Storleken på min tjusiga pjäs gör att den inte är helt lättplacerad i vår lilla stuga, men här på det vita bordet i gröna rummet passar den ändå in ganska bra. Den är egentligen ännu tjusigare som centerpiece på matbordet, men där har vi (läs: maken) ofta diverse andra projekt på gång.


För övrigt kan jag berätta att det faktiskt var dagsljus när jag kom hem strax efter klockan 17 idag, så nu går det på rätt håll. Verkligen höjden av lycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!