söndag 10 mars 2019

Söndagspromenad

Maken och jag tog oss en liten söndagspromenad på förmiddagen. Efter en ganska stillasittande arbetsvecka var det skönt både att få röra sig och att få lite dagsljus på nästippen. Vi har bara några hundra meter ner till Helge å, och promenadstråket längs ån bjuder både på härlig natur och vackra vyer. Där borta i motljuset skymtar den gamla valvbron, som har gett vår by sitt namn. 


Intill ån ligger Hembygdsparken, som är ett av Sveriges största friluftsmuséer. Vi går ofta igenom här för att komma ner till ån, eller för att komma hem, om man kommer från det andra hållet. I det här lilla huset låtsas jag alltid att bröderna Lejonhjärta bor. I vinter har de visst fått ett sprillans nytt halmtak på sin lilla stuga.


Efter långpromenad får man ägg- och baconbrunch. Mums filibabba! Efter det kanske jag tar mig en liten tur till Blomsterlandet. Nu vill man ju börja insupa lite vårträdgårdsatmosfär!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!