fredag 12 april 2019

Fredagssvep

Efter ett besök på ögonkliniken tidigare idag sitter jag och kisar med stora pupiller på båda ögonen. Solglasögon inomhus, då är man ju ändå coolare än cool, hehe! Maken kom hem med påskägg. Ja, riktiga ägg alltså, "fådda" av en snäll kollega med egna frigående höns. Nu kan vi mumsa ägg hela påsken!


Den lokala tidningen kom förbi en sväng, för att göra ett litet födelsedagsreportage om någon i huset som fyller 50-åring nästa vecka. (Som inte är jag.)


Jag handlade påskris när vi var och handlade. Vågad färg på fjädrarna i år, eller hur? De såg grönare ut i affären, men turkos kan väl också räknas som grönt.


Utanför på parkeringen stod grannpojken och hans klasskamrater och sålde majblommor. Klart man måste ha en ny pin att sätta i trädgårdshatten! Och i år är det verkligen mina färger, eller vad säger ni?


Nu kurar vi i stugan och laddar upp för fredagsmys. Happy Friday, allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!