söndag 21 april 2019

Huset fullt av blommor

Oj, oj, oj, vilket 50-årskalas vi hade för maken igår! Folkets hus i vår lilla by fylldes av en sisådär 60-70 personer under eftermiddagen, som alla bidrog till att skapa en särdeles lyckad tillställning. Det åts ljuvliga smørrebrød, härligt stinkiga danska ostar, ljuvligt god prinsesstårta och påskgodis och snacks i mängd. Det hölls tal, det spontandansades och det sjöngs en och annan sång. Vi är så glada och tacksamma för alla som kom och gjorde dagen så speciell och  minnesvärd!


Idag är stugan full av presenter och blommor. Det sistnämnda är ju minst lika uppskattat av jubilarens hustru, hihi! Jag tog en sväng med kameran under eftermiddagen för att dokumentera allt det vackra. Buketten från i tisdags är fortfarande makalöst fin. 


På trappan står ett härligt arrangemang med gyllenlack, slideranka, saxifraga, stjärnöga (tror jag den rosa heter) och kvistar.


Vacker himmelsblå/limegrön hortensia i vit kruka


Ljuvligt bomullsvit ranunkel med kvistar och grönt "rufs".


Utomjordiskt tjusig orkidé i glasvas.


Vårigaste trädgårdsbuketten.


Lovely lavendel och utanför bild även två hela kassar med kryddväxter att plantera ut. Det blir morgondagens aktivitet!


I förmiddags var vi på hugget och hämtade pynt och matrester och städade i Folkets hus, men av förklarliga skäl har tempot varit ganska lågt i stugan resten av dagen. Skönt att vi är lediga imorgon också!

4 kommentarer:

  1. Oj,så mycket härlig blomster! Förstår att du njuter! Hälsa grattis till femtioåringen!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig blogg! välkommen in till min blogg som jag återupplivat efter 5 års tystnad. Vilken fin tupp du har på trappen, har en liknande men rostig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Mia!
      Hur hittar jag din blogg? När jag klickar på ditt namn, kommer jag ingenstans. Lämna gärna en länk!

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!