lördag 14 september 2019

Heldagsshopping

Det där med heldagsshopping är ingen sport jag har ägnat mig åt på flera år, men idag har jag faktiskt haft just en sådan dag. Jag tog mig en solotur till C4 Shopping utanför Kristianstad, vilket var premiär för mig, trots att de öppnade för ett helt år sedan. På dylika platser gäller det ju att ha prioriteringslistan klar för sig, så jag började med att fika. Morotsmuffins och en stor balja caffe latte är helt klart en bra överlevnadsstrategi.  


Syftet med hela trippen var att uppdatera höstgarderoben, men utöver ett par vanliga bastoppar och lite underkläder, så lyckades jag mest shoppa because-I'm-worth-it-prylar, som en hårmask, en ansiktsmask, ett läppglans och en pocketbok med tillhörande bokmärke. Det är alltid mycket roligare att handla sånt som inte kräver någon provhytt...


Nu blir jag kanske iallafall fräsch i ansiktet och fluffig och fin i håret, och kanske blir jag till och med lite beläst på kuppen. Fast det där med heldagsshopping är fortfarande inte riktigt min sport. Om det inte involverar plantskolor då förstås. 

1 kommentar:

  1. Fikat är det viktigaste på sådana där ansträngande shoppingturer...

    Kulturtanten

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!