tisdag 1 oktober 2019

Fingervantar, blomster och badtunna på vift

Första oktober, minsann. Dagen till ära tog jag på mig mina fingervantar, när jag gick till bussen imorse. Jag är lite som japanerna och klär mig efter kalendern, hihi! Fast om man kisar och tittar på väl valda ställen i trädgården, så kan man nästan tro att det fortfarande är högsommar. Jätteverbenan och vidjehortensian är verkligen tacksamma trädgårdskompisar så här års.


Söndagens (nästintill) traditionella bastubad tog vi igen ikväll, eftersom maken var på resande fot och kom hem sent i söndags. Vi hade hoppats få provbada i badtunnan, då det aviserades i början på förra veckan att den äntligen var på väg hit från Finland, men efter ett samtal till Schenker igår så visade det sig att de hade leverat den till någon i Solna! Hur i allsin dar det där gick till kan man ju undra. "Fast då har den nog iallafall hamnat hos en AIK:are", var makens spontana kommentar. Det gäller  ju att hitta något positivt i allt, haha! Jag får väl återkomma med hur historien fortlöper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!