måndag 21 oktober 2019

Fjäderkalla

Jag känner mig redan svältfödd på grönska och kompenserar genom att smuggla hem nya krukväxter i parti och minut. Det senaste nytillskottet är en fjäderkalla/fjäderranka/jätteblad (kärt barn har som bekant många namn) 'Philodendron bipinnatifidum', som ger fin höjd i ett av fönstren i gröna rummet. 


Fjäderkallan lär vara en tålig krukväxt, som klarar att stå en bra bit från fönstret. Jag läste att den till och med gillar läget i ett badrum, och på sommarhalvåret ska man helst undvika fönsterplacering över huvudtaget. "Låt torka upp mellan vattningarna" stod det på den medföljande etiketten, och det passar bra här hemma. Mera krukväxter åt folket! Det är så man överlever vinterhalvåret. 

1 kommentar:

  1. Ja jag håller med dig! Dags att få in det gröna inne nu...det mörknar fort nu och gäsp, gillar inte direkt november :)
    Varm kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!