söndag 20 oktober 2019

Fler av lördagens loppisfynd

Smedsljusstaken var inte gårdagens enda loppisfynd. Jag hittade även en fin gammal gruvlykta, gjord att sätta ett stearinljus i. Den får hänga ute på kökstrappan i vinter, tror jag.


Maken hittade en låda full av fina gamla bondgårdsdjur av gips och papier-maché, som han köpte. I den hittade vi ett tändsticksfår, tänk vilken bonus! Förvisso lite mindre fluffigt och lite mer gulnat än de jag hade sedan tidigare, och utan band runt halsen, men inte desto mindre charmig. 


Bland de där papier-mache-djuren finns det verkligen också flera godbitar, i synnerhet en massa fina fågeldjur, som höns, tuppar, gäss och till och med en stork. Min favorit är den här lille gräsanden. Den ska jag nog smuggla in i julkrubban i år. Den helige anden, hihi!


Jag har ju en viss talang för att komma hem med knäppa saker, som jag inte alltid kan förklara själv. Igår kom jag hem med ett gäng gamla fiskedrag. "Ska du ut och fiska?" sa tanten i kassan. "", sa jag. Nog borde man kunna hitta på något annat kul med dem? De är ju vackra som små smycken! En fin mobil av något slag, kanske. Maken berättade att hans lillasyster gjorde örhängen av fiskedrag på 80-talet, och det är ju inte heller någon dum idé. 


Nya saker in, gamla saker ut. Jag har flera kassar med utrensade grejer, som får gå vidare till någon välgörenhetsloppis nu. Re-cycling när den är som bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!