torsdag 19 december 2019

4 x tomat

De senaste åren har julklappen från min jobbkommun varit ett presentkort på 200 kronor att spendera i valfri (nåja, nästan) affär i kommunen. Ganska smart ändå, för då får alla något de faktiskt vill ha, och dessutom gynnar kommunen sina egna handlare. Min egen lilla tradition är att köpa tomatfrön på Växtmästaren för slantarna, så det passade jag på att göra efter jobbet idag. Fyra olika sorter blev det: Vanlig tomat 'Indigo Rose' och körsbärstomaterna 'Sungold''Bitonto' och 'Romello'


Vi får väl se om det blir lika bra skörd säsongen 2020 som den vi hade i år. Hoppas det, för det finns inget godare än att gå ner till växthuset och stoppa en solvarm körsbärstomat i munnen. Mmmm! Jag längtar redan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!