lördag 14 mars 2020

Beskärningskurs och vårlökar

Det har varit en kall men solig lördag i "Glesbygd". För mig har dagen haft lite trädgårdstema, då jag  först var på beskärningskurs på Växtmästaren i Osby och sen tillbringade en timme med lite utepyssel i trädgården när jag kom hem. 


Med tanke på den kalla nattemperaturen hade jag tänkt vänta med att köpa vårblommor, men på mataffären hade de jättebilliga penséer i 8-pack och krukor med krokus (vit), pärlhyacint (blå) och iris (mörklila) för 10 kronor styck, så då köpte jag med mig lite grann iallafall och satte allt på utebordet på hörnan. Penséerna kanske jag ändå borde lyfta in över natten. 


Det är onekligen märkliga tider just nu, men man får ta en dag i sänder och försöka hitta glädjeämnen i det lilla. Imorgon stannar jag hemma och gör just det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!