torsdag 5 mars 2020

Happy Cheese Doodle Day!

Folk med anknytning till Småland (som till exempel min man) firar Fössta tossdan i mass idag, men när jag kom till jobbet blev jag varse att just dagens datum är National Cheese Doodle Day. Och på vilket sätt jag blev varse, sen! Två kollegor hade fyllt hela mitt skrivbord med påsar! 


Ni fattar ju själva vilken fantastisk start på dagen jag fick, och vilka fantastiska kollegor jag har! Sen mumsade vi cheese doodles till både lunch och eftermiddagsfikat och förde ymniga diskussioner om huruvida det heter ostbågar eller ostkrokar på svenska. (Jag tar strid för det sistnämna.) Oavsett vad man kallar det, så är en sak iallafall säker: Den här dagen måste firas nästa år också!

1 kommentar:

  1. Oj, jaså det visste jag inte, att även denna gula lilla böj skall ha en egen dag! Vad gäller namnet så sa jag ostkrokar som barn, men nånstans på vägen har jag bytt och ostbågar känns mer rätt i munnen, om man pratar om namnet i alla fall... För oavsett namn så känns de väldigt bra i munnen om man säger så... ;) Och bäst är de när de blivit lite sega... Så i fredags köpte jag en påse och hällde upp i en skål som sattes in i skafferiet där det är lite svalt... då var de lagom sega till mellon, fiffigt va!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!