tisdag 19 maj 2020

10 x 19 maj

Jag har verkligen inget kul att bjuda er på idag, så jag gör som jag brukar när fantasin tryter: Jag bjuder på en liten kavalkad down memory lane. Låt oss se vad den 19 maj har bjudit på genom åren här på bloggen.

Idag för ett år sedan (2019) gick jag i kortärmat och pysslade i trädgården. Jag hade precis avverkat årets första besök på Solhaga Gardencenter och grejade med krukplanteringar resten av dagen. Då hade jag visst kuskbänken, som står i växthuset nu, på uteplatsen. Det hade jag redan glömt.


Idag för två år sedan (2018) var det pingstafton. Jag hade just avverkat ett besök Oppmanna Plantskola och fikade med maken på bänken utanför vår bastustuga, som då fortfarande mest var en byggarbetsplats. Där satt vi och drömde om hur det skulle bli när allt var klart. Med facit i hand kan jag säga att det blev bättre än vad vi kunde drömma om.


Idag för tre år sedan (2017) var det 32 grader varmt ute (!) och jag svalkade mig med en slush och en iskall julmust (!). Sen verkar det inte som att jag orkade göra så mycket mer den dagen.


Idag för fyra år sedan (2016) övernattade jag i Tranås på en tjänsteresa tillsammans med mina kollegor, och där råkade jag visst köpa ett gammalt trätråg på en antikaffär som hade utförsäljning. Tur att vi åkte i en stor buss! Men jag minns att mina kollegor garvade när jag kom släpande med den där. Jag lyckas då alltid... 


Idag för fem år sedan (2015) beundrade jag mina nästan överblommade 'Angelique'-tulpaner, som nästan såg ut som stora rosa pioner. Päronträdet blommade visst också. Det gör det idag också, men de där tulpanerna har jag inte sett röken av på flera år.


Idag för sex år sedan (2014) gick jag och väntade på att snöbollsbuskens blommor skulle slå ut. Så långt har de minsann inte kommit i år...


Idag för sju år sedan (2013) grävde jag bort gräset runt gårdspumpen och gjorde ett litet stenparti och en liten grusad sittplats. Ser ni förresten hur tomt det är där nere i moraset? Där stubben står på bilderna ligger bastustugan idag. 



För åtta år sedan (2012) avverkade vi årets storloppispremiär, och jag kom hem med en ullsax, en hushållssax och ett brevställ. Precis vad vi behövde.


Idag för nio år sedan (2011) orkade jag visst inte blogga, men dagen innan hade vi haft murare på besök som hade murat upp stommen till vår murspis. Och jag gick omkring och var så himla nöjd.


Idag för tio år sedan (2010) bodde vi fortfarande i lägenhet i "Storstad". Jag bloggade inte varje dag då, men den veckan hade vi duvor som lade ägg på vår balkong. Jag hann fota det stolta föräldraparet dagen innan måsarna kom och gjorde slut på den framtida familjelyckan. Naturen kan vara brutal, men jag minns att vi var rätt glada över att kunna använda balkongen igen. 


För elva år sedan (2009) var den här bloggen mindre än en månad gammal, och jag var nyligen hemkommen från två dagars internat med jobbet. Där hade jag tagit den här bilden på mig själv. Så ung och oförstörd, hehe!


Kul med bloggen ändå, att man kan titta bakåt och se vad man har haft för sig genom åren. Man glömmer ju så lätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!