söndag 31 maj 2020

Under parasollet

Det har varit ännu en härlig dag med sommartemperaturer i "Glesbygd". Tack vare det vackra vädret vågade vi bjuda hit mina föräldrar på morsdagslunch. Att vi dessutom har ett tre meter långt bord på uteplatsen underlättade den nödvändiga sociala distansen. Det blev ett par härliga timmar tillsammans under parasollet, och vi hann även klämma in en liten efter-maten-promenad nere vid Helge å. Vilken tur ändå att det är den här tiden på året, så att man kan träffas utomhus. 


Ikväll har maken och jag badat bastu med tillhörande dopp i kallbadtunnan. Så skönt att bara sitta på bänken utanför stugan och relaxa med näsan i kvällssolen. Nu har jag verkligen laddat batterierna och känner mig redo inför en ny arbetsvecka. Farväl maj. Välkommen juni!

1 kommentar:

  1. Låter som ett skönt avslut på helgen...och alltid bra att ha batterierna laddade för en ny vecka!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!