onsdag 1 juli 2020

Kvarnsten

I gruset på baksidan ligger en gammal kvarnsten, som maken fick med sig hem från vår lilla utflykt till Ryd tidigare i sommar. Den är väl använd och andas verkligen historia. Som att ha besök från Hedenhös i trädgården. Tänk om stenen kunde tala och berätta allt den har varit med om. Man undrar ju vem som har hållit i det där handtaget genom åren.


För övrigt har min första semesterdag varit väldans skön. Jag gick i morgonrock till lunch, och sen satte vi igång bastun, så då kändes det helt legitimt att gå i morgonrock ett par timmar till. Jag tillhör kategorin som varvar ner på nolltid och lägger jobbet långt bakom mig nästan på direkten när det är dags för semester. Det är lite som att ha en av- och på-knapp. Jag blir nästan lite för av, haha! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!