onsdag 12 augusti 2020

Meteorregn och lite till

Det är allt lite lyxigt med bil till jobbet fem dagar i veckan. För mig som har stämpelklocka med möjlighet till flex blir arbetstiden onekligen lite mer flexibel. Tidigare planerade jag min arbetsdag efter busstiderna, men nu kan jag komma och gå lite mer som jag vill. Börjar man tidigare så kan man gå hem tidigare, och behöver man jobba över någon dag så kan man ta igen den tiden någon annan dag. Bra ändå.

Oavsett om jag stannar kvar på jobbet full tid, så kommer jag ändå hem åtminstone en halvtimme tidigare. Den där halvtimmen gör ändå rätt stor skillnad, i synnerhet så här års, när man vill vara ute en stund på kvällen. För visst har vi haft ljuvliga kvällar under värmeböljan. Det är svårt att gå in ibland. 


Någon kväll var jag ute så länge att jag fick tända stallampan nere vid stugan. Det är så mysigt när den lyser upp grusgården! Men samtidigt känns det lite vemodigt att tända den, för det betyder ju att kvällarna definitivt har blivit mörkare.


Ikväll får jag dock lämna stallampan släckt, för maken planerar att sitta på grusgården i mörkret och spana efter meteorregnet Perseiderna, som lär vara synligt på himlen klara nätter från och med nu. Själv tänker jag stanna inne och hänga i soffan, för onsdag är ju min TV-kväll med två trädgårdsprogram och en brittisk deckare på tablån. Gissa vem av oss som är NO-lärare, hehe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!