torsdag 13 augusti 2020

På det femtionde

Fredagen den 13 för 49 år sedan var en särskilt trevlig dag för undertecknad, för det var dagen jag kom till världen. Och min vandring här har varit särdeles trevlig sedan dess. Törs man hoppas på 49 härliga år till? Med tanke på att min farmor blev nästan 104, så är det kanske inte helt omöjligt ändå. 

Dagen har varit trevlig från början till slut. Jag känner mig nästan lite generad över uppmärksamheten,  både av familj, vänner och kollegor. Det är ju trots allt ett ganska udda år. Ikväll firar jag med lite växthusvattning och sen en helt egen balja Ben&Jerrys-glass i soffan. Ingen dum födelsedag, får jag säga. Och nästa år fyller jag 50...

4 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott! Jag fyllde också 49 för tre månader sedan. Känns onekligen lite konstigt att det ska bli 50 nästa gång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, tanken på att man snart är 50 är verkligen svindlande...

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!