måndag 14 september 2020

Sommarvärme, förkylning och ansiktskrukor

Sommarvärmen kom visst tillbaka på besök, fast 23 grader i mitten på september känns onekligen inte som 23 grader i mitten på juli. Själv har jag inte njutit så mycket av det vackra vädret, för jag har legat förkyld inne på soffan större delen av dagen. Nuförtiden är det ju en självklarhet att man faktiskt stannar hemma när man är risig, istället för att trycka i sig en Alvedon och gå till jobbet. Säga vad man vill om corona, men nog har man blivit mer hänsynsfull både mot sin egen kropp och mot andra i sin omgivning. Klokare, är nog ordet.


Jag slösurfar på nätet och tittar på alla roliga ansiktskrukor, som är och har varit poppis ett tag nu. Jag köpte en kruka från Madame Stoltz redan för ett par år sedan, men jag ser så många andra charmiga varianter, som fyller mig med ha-begär. Av någon märklig anledning faller jag alltid för det kitschigt naiva och nästan lite fula. Det är ju ändå kul när inredning är lite kul. Jag får hålla klickfingret i styr, hihi! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!