onsdag 14 oktober 2020

Musdrama

Morgonen började med att dubbla musfällor hade slagit igen på köksgolvet under natten, men bara gjort processen kort med den ena musen. Usch och fy för möss i huset, men ännu mer usch och fy för musfällor som inte gör sitt jobb... Den rättrådige maken tvekade inte att ingripa, medan jag stod och ojade mig i morgonrock och tofflor på tröskeln. Ljung i kruka har ingenting alls med innehållet i det här inlägget att göra, men jag kan lova er att det är bra mycket trevligare att titta på.


En kort stund senare såg jag ett nyhetsinslag på frukost-TV om en norrman som hade kommit till sin sommarstuga i Värmland och hittat över 200 möss springandes över golven. Då hade de redan hunnit gnaga sönder både möbler och textilier. "Ja, där ligger vi ju iallafall i lä", tänkte jag först. Sen kom jag på att mössen i vårt kök kanske har både syskon och kusiner, som också tycker att vårt hus är varmt och gott att hänga i så här års. Hemska tanke... Innan vi lägger oss ikväll ser vi till att gillra TRE fällor, för säkerhets skull. Förhoppningsvis behövs de inte, men man vågar ju inte chansa.  

1 kommentar:

  1. Kan bara hålla med dig. Möss är inte roliga att ha inne och ljung i kruka är jättetrevligt. Kram Pia

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!