onsdag 2 december 2020

Bä bä vita lamm

December är den roligaste säsongen att scrolla runt på Tradera, för då finns det så himla mycket kul julgrejer att titta på. Tyska porslinstomtar, antika änglaspel och gammalt julgranspynt, you name it - it's there. För att inte tala om sådana där små tändsticksfår i papier maché med ben av tändstickor, som alltid dyker upp så här års. (Och ingen annan tid på året.) Jag har haft det som lite av en tradition i december att ge mig själv ett nytt exemplar i tidig julklapp. De blir alltid fånigt dyra, men de är ju så himla charmerande. Var och en har sitt eget uttryck och personlighet. 

Genom åren har jag samlat på mig en hel liten skock. Tidigare förvarade jag dem i jullådan och lät dem bara komma fram till advent, men sedan förra julen har de blivit kvar på en hylla i vitrinskåpet i gröna rummet. Det är ju ändå fint att se dem året runt. I år har jag faktiskt inte köpt något får. Kanske tänker jag att samlingen redan är komplett. Kanske inte. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!