söndag 13 december 2020

Lucia i smyg

Damkören jag är med i brukar vara med på Musikskolans stora luciakonsert i kyrkan här hemma i byn på lussekvällen, men av detta blir det naturligtvis inget i år. Att det skulle bli en annorlunda Lucia har man ju varit inställd på länge, men nu när dagen väl är här, så känns det faktiskt lite vemodigt. Jag låter iallafall tre av mina adventsbarn tjänstgöra som adventsstake så här på tredje advent (tomten får tjänstledigt idag), och så äter jag en lussebulle och nynnar lite på "Sankta Lucia" i smyg. (Andrastämman, hihi!)


Vad dagen bär med sig i övrigt vet jag inte än, för när jag skriver det här är det fortfarande förmiddag. Man gör ju inte så mycket mer än går hemma och plockar nuförtiden, men det kan ju faktiskt vara ganska mysigt det också. Lite skidskytte på TV och ägg- och baconbrunch till det, så är man på banan liksom. Glad Lucia på er där ute i stugorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!