måndag 8 mars 2021

Inga pelargoner att väcka

Får man strunta i att övervintra sina pelargoner? Det är iallafall vad jag har gjort i vinter. Vanligtvis brukar jag ställa ner dem i källaren, men i höstas kasserade jag varenda en, för de såg så himla tradiga ut. "Nä, vet ni vad. Jag struntar i det", tänkte jag då, och kände mig nästan lite syndig när jag dumpade dem i trädgårdstunnan. Med facit i hand känns det faktiskt rätt skönt att slippa hålla på och "klydda" (skånska) nu, när det annars hade varit dags att väcka liv i dem igen. 


Fast pelargoner är ju ändå himla trevliga. Jag tänker att jag ska köpa några nya till sommaren, och då blir det ju faktiskt en bonus att jag får blomning direkt. Och till hösten får vi se om jag orkar övervintra dem den här gången, eller om de hamnar i trädgårdstunnan i år också. För tänk, man får faktiskt göra precis som man vill. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!