söndag 25 april 2021

Netflix och körsbärsblom

Sjukstugan fortsätter på Solhäll. Några provresultat har vi inte fått än, men vi är inte så kaxiga, om man säger så. Tur att man har snälla grannar som handlar hem glass och andra förnödenheter till en. (Tusen tack, J!) Och tur att Netflix finns, så att man kan fördröja tiden med att kränga avsnitt efter avsnitt av Familjen Bridgerton. Den är riktigt charmig, faktiskt. Jag har snart sett hela. 

Frisk luft har ju ingen dött av, så jag tog mig ett mödosamt varv runt huset kring lunchtid. Jag stannade till lite extra vid verandatrappan, för att njuta av det blommande körsbärsträdet. Alla knoppar är inte helt utsprungna än, men det är ju redan vansinnigt vackert. Påskpyntet får folk som går förbi på trottoaren njuta av ett tag till, hihi!

4 kommentarer:

  1. Väldigt fint på er verandatrappa. Blommande körsbär kan bota det mesta. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, blommor är absolut den allra bästa medicinen. :-)

      Radera
  2. Du kanske skrivit det innan men vad är det för sorts körsbärsträd?

    Tumme upp för Bridgerton :-) Pest när man är sjuk. Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har helt glömt vad trädet är för sort, och jag hittar inte lappen...
      Tack för krya-på-dig-hälsning!

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!