måndag 24 maj 2021

Veckobukett, kaffesaknad och kökstrevnad

Veckans bukett är verkligen ett riktigt ihopplock. Tulpaner från trädgården, lejongap och eukalyptus från en rea-hink i snittblomsrummet på Blomsterlandet och grenar med läderartade gröna blad från den fina buketten vi fick när vi var sjuka. Man tager vad man haver, liksom. Men jag får medge att jag har lite svårt för att knipsa blommor i mina egna rabatter. Jag får träna mer på det i år. 


Igår spacklade och målade jag skruvhålen på konsollerna till det nya hyllplanet i köket. Det ser onekligen bra mycket trevligare ut nu. Kaffe står alltid högst upp på min permanenta inköpslista, fast efter corona (då jag tappade både lukt och smak, som fortfarande inte riktigt har kommit tillbaka) har det verkligen mest smakat apa. Fast jag tränar på att dricka en kopp om dagen iallafall, för kaffe är ju ändå livet. Tur att man är kommunalanställd, så att man är van vid att dricka äckligt kaffe, hihi!


Vi sitter faktiskt i köket och äter om kvällarna nu. Det gjorde vi nästan aldrig innan, men nu är det ju så mycket trevligare att vistas i. Och roligare att städa med, för den delen. Badrummet renoverade vi för över tre år sedan, och det tycker jag fortfarande är roligt att städa, så man kan ju hoppas att det blir likadant med köket. Lite ordning och reda på gamla dar kan ju inte skada.

2 kommentarer:

  1. Oj oj vad alla är duktiga på att fixa hemma! Men jag är precis som du och är skitdålig på att plocka blommor, framförallt till mig själv.
    Är jag bortbjuden kan jag ta med mig en bukett...kanske....

    //Trädgårdshälsningar
    Lillianna
    www.pinktownroses.com

    Ps. Jag har precis lagt ut ett länkparty om Rosor, häng gärna på! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är duktiga när vi är duktiga. Men däremellan är vi ganska lata. :-)
      Länkparty om rosor låter trevligt. Kanske inte blir något inlägg från min sida, men jag ska absolut gå in och tjuvkolla på andras!

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!