fredag 25 juni 2021

Midsommarafton 2021

Vi har haft en härlig midsommarafton på Solhäll. Våra vänner från Åkarp dök upp till lagom till lunch, och sedan fylldes dagen snabbt av god mat, god dryck och goda samtal. Vi hade tur med vädret och kunde sitta ute både under dagen och kvällen. Mina sju sorters blommor plockade jag redan under förmiddagen. Det blev en spretig mix av blommande kirskål, nävor, kattmynta, oregano, fibblor och annat ogräs från uppfarten. Det blev en vild och vacker kombination. 


Och nu är jag ledig i tre dagar till. Så ljuvligt! Det har ju blivit lite av en tradition för mig att ta semester måndagen efter midsommar. Det är skönt att få en liten försmak av semestern, och så blir sista jobbveckan före den riktiga ledigheten föredömligt kort. Sen råkar det vara stor sommarrea på en av mina favoritplantskolor just den måndagen varje år, och det vill man ju för allt i världen inte missa. I år är jag ju dessutom utrustad med skåpbil, hihi!

2 kommentarer:

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!