torsdag 15 juli 2021

Chokladblomma och tropisk kväll

När chokladblomman började bli populär för några år sedan hängde jag inte alls på hajpen. Jag tyckte mest att den var överskattad och dyr. Men ofta blir det ju så med saker och ting att de vinner på en i längden, och så blev det även med chokladblomman. Nu älskar jag dess spretighet och den mättade rödbruna färgen och vill inte vara utan den på sommaren. När byns finaste lilla blomsteraffär hade 50% rea i förra veckan, så passade jag på att köpa två riktigt buskiga och välväxta plantor. Det är kanske bara en tidsfråga innan jag har omvärderat palettblad också, fast där är jag inte riktigt än. 


Vi har varit borta hela kvällen och kom hem nu strax innan 23.00 till ett helt instängt och ovädrat hus. Inte så mysigt, om man säger så. Nu har vi öppnat alla dörrar och fönster som går att öppna för att få in lite syre i stugan, fast det är inte det lättaste för kvällen är verkligen tropisk. "Vi kanske ska ta ut tältsängar och sova i trädgården", föreslog maken. Hur härligt hade inte det varit? Men sen kom vi på att vi inte har något myggnät, och då kändes förslaget inte lika lockande längre. Tur ändå att vi har en golvfläkt att sätta i sovrummet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!