onsdag 14 juli 2021

Värmebölja

Goodness gracious me, så varmt det är idag. Termometern har visat på 32 grader i skuggan större delen av dagen, och hur varmt det har varit i direkt sol törs jag nästan inte tänka på. Jag har legat i en baden-badenstol i skuggan bakom bastustugan och läst större delen av dagen, och jag har somnat mer än en gång och vaknat av mina egna snarkningar, hrmm... Vilken evinnerlig tur att vi kan doppa oss i kallbadtunnan mellan varven, och vilken evinnerlig tur att det är just en kallbadtunna. Att blöta håret är mitt allra bästa överlevnadstips dagar som dessa. Vätskeersättning på brustablett är också bra. 


Värmeböljan ska visst fortsätta över helgen, men det verkar iallafall bli något drägligare temperaturer. Och har vi tur blir det några rejäla åskskurar över "Glesbygd" under dagarna som kommer. Då ska jag springa ut i trädgården och dansa regndansen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!