onsdag 17 november 2021

Spindelår?

Är det bara hos oss, eller är det inte kopiöst mycket spindlar i år? I vårt gamla hus har man i och för sig alltid kunnat hitta rejäla spindelnät i källaren och på vinden, men nu är det baske mig spindelnät precis överallt. Snabba är de också, de rackarna. Man hinner knappt ta bort näten på ett ställe förrän de har spunnit nya trådar på ett annat. I början var jag ganska försiktig och försökte slänga ut de långbenta krypen vartefter jag hittade dem, men det hjälpte inte ett dugg, för de kröp raka vägen in igen. Nu är jag inte alltid lika nådig...

Tur i oturen att man inte är spindelrädd. Man kanske skulle utnyttja tillfället och öppna ett center för fobiträning? Eller "Glesbygds" eget spökhus? Vi skulle kunna tjäna storkovan...

2 kommentarer:

  1. Vågade knappt gå in här, när jag såg rubriken *ryser*, men nyfiken som man är kunde jag ju inte låta bli, så jag öppnade sidan "försiktigt..." Var ju livrädd att hitta ett foto på en av dina rackare...

    Så ja, jag skulle ju behöva anmäla mig till ditt center, absolut...! Får man passa på att kika på trädgården då med kanske, som en bonus om man varit duktig... ;-O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja du är så välkommen så! :-)
      Fast trädgården är det inte så mycket bevänt med så här års, så du får kanske vänta och boka in dig till våren/sommaren 2022.

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!