torsdag 2 juni 2022

Sommarförkylning och blommande grenar

Jag firar sommarens intåg med att ligga däckad i en riktig brakförkylning. Den kom som ett brev på posten, så snart kalendern vände blad till 1 juni. Jag hade nästan glömt hur det var att ha en vanlig hederlig förkylning. Säga vad man vill om två år med coronarestriktioner, men det medförde ju iallafall att man höll sig undan en stor del vardagliga bacillusker. 


Nu har jag iallafall promenerat en runda runt huset. Förvisso iförd morgonrock, men iallafall. Frisk luft, regntungt gräs och blommande grenar är trots allt den bästa medicinen man kan få. Ja, och så en burk Ben&Jerry-glass förstås, hihi!

4 kommentarer:

  1. Spelar ingen roll hur sjuk man är, en trädgårdstitt måste man få. Krya på dig! / Pia

    SvaraRadera
  2. Usch va trist! Krya på dig!
    Kanske var det återfallet i blomkrukmissbruket som gjorde dig mer infektionskänslig... ;) Vem vet, men ett sånt missbruk kan man absolut ha... Jag är nog lite av en blandmissbrukare där, av vaser, kannor, kaffekoppar och fat... Vi får kämpa på! Underbar var den i alla fall, den gröna krukan som du köpte!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, ja i begreppet blandmissbruk skulle nog jag också kunna stoppa in fler saker. :-)
      Tack för krya-hälsning!

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!