tisdag 31 maj 2022

Blomkrukmissbruk

Det är märkligt hur det är med blomkrukor. Det är lite grann som med kläder, faktiskt. Man har egentligen garderoben full, men man har ändå aldrig något man vill använda. När jag tänker efter brukar jag allt som oftast köpa krukan först och växten sen, medan normalt funtade människor gör precis tvärtom. Som när jag var på Blekingeplantan i fredags och hittade en vacker grönturkos utekruka och sedan fick leta i minst tjugo minuter efter något som passade att ha i den, haha! 

Kan man lida av blomkrukmissbruk? I så fall gör jag alla gånger det. Men visst blev kombinationen läcker till slut? Växten är någon slags törel med limegulgröna blad och vackert vinröda stjälkar, som jag gissar är perenn och borde gå att övervintra, iallafall om man gräver ner den i en pallkrage i höst. Kanske går den till och med att övervintra i den fina krukan? Någon som vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!