söndag 11 september 2022

Paus i valarbetet

Idag jobbar jag som röstmottagare i en av byns två vallokaler. Det känns som ett enkelt men meningsfullt sätt att stötta den demokratiska processen. Dessutom är det väldigt trevligt att träffa alla människor som kommer dit. Unga och gamla. Svenskar och nysvenskar. Föräldrar och barn. Extra roligt är det att få hälsa förstagångsväljare välkomna. Stämningen är högtidlig på något sätt, och de flesta som kommer är på gott humör, trots köbildning och längre väntetid än vanligt. 

I skrivande stund är jag hemma på rast. Jag fyller på depåerna med lite kaffe och en riktig megakaloribomb från Espresso House. Efter det kommer jag att ha mängder av energi och kan räkna röster hela natten. Tur att vi har möjlighet till flextid på jobbet, för det lär jag behöva imorgon.

2 kommentarer:

  1. Ett fantastiskt jobb du gör. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag känner mig inte som någon hjälte precis. 😊
      Snarare är det så att det känns väldigt givande att få vara med.

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!