fredag 2 september 2022

Redan september

Först idag drabbades jag av insikten att det faktiskt har hunnit bli september. Redan igår, för att vara exakt. Hur gick det så snabbt? Det var ju i början av sommaren alldeles nyss, och jag hade sandaler på mig både igår och idag. Men nog känns det att det är höst i luften. Två mil härfrån var det dessutom bara två grader varmt i förrgår morse. Huuu... Det hör ju inte direkt till vanligheterna att det närmar sig nattfrost i Skåne redan i slutet av augusti. Nog vill man kunna njuta av dahlior och höstrabatter ett bra tag till. 


Imorgon är det höstmarknad här i byn. Även det ett tecken på att vi trots allt är på väg mot mörkare tider. Kalendermässigt är det nog helt legitimt att köpa kryssbollar och höstpumpor nu, men frågan är om jag är redo för det mentalt. Vi får väl se imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!