tisdag 22 november 2022

Lite riktig adventslängtan

Med snön som kom igår (som förvisso redan har börjat smälta bort idag) började jag äntligen komma in i lite riktig adventslängtan. Det ska bli riktigt mysigt till helgen, när jag får börja stöka så smått med stakar, stjärnor, ljus och mossa. Inte för att jag kör full jul på en gång, men ett och annat pynt får nog ändå komma fram. Det lilla rådjuret från 70-talet till exempel, som verkligen har blivit en av mina julfavoriter. Varför jag klassar det som julpynt kan man ju undra, men det har bara blivit så. En gummileksak från 70-talet är ju verkligen ett pittoreskt inslag som man inte vill vara utan, hihi!


På fredag ska jag nog lura med mig maken ut i skogen och plocka lite mossa och kottar. Min inneboende stadsjänta tycker fortfarande det är lite läskigt att vara ensam ute i den stora tysta skogen...

2 kommentarer:

  1. Älskar att vara ute i skogen själv! Helt ljuvligt! Plockar gärna svamp, kottar, blåbär eller går bara halvvilse och njuter av lugnet. Det skall väl vara inne att "skogsbada" eller vad de nu kallar det. Som Wild Swimmig istället för att "bada i sjö". I alla fall så finns det färre skurkar, våldtäktsmän och ficktjuvar i skogen och så länge man klampar på ordentligt så ser man inga stora djur heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ingen logisk förklaring till varför jag tycker det är lite småläskigt att gå ensam i skogen. Fast jag tänker nog mer vildsvin än våldtäktsmän. Och så tänker jag att jag som är så klumpig kan ramla någonstans och bryta benet, och så får jag ligga där utan att någon hittar mig...

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!