torsdag 16 mars 2023

Nyfallen snö

Jag vaknade mitt i natten av att det kändes ovanligt ljust inne. Först tänkte jag att vi hade glömt att släcka utebelysningen, som sitter på hörnet alldeles utanför sovrummet, men efter att ha gluttat bakom rullgardinen insåg jag att det var en kombination av starkt månljus på nyfallen snö som lyste upp nattmörkret. "Aj då", hann jag tänka, men drog sedan raskt täcket över huvudet och somnade om. 


När vi vaknade och skulle köra till jobbet insåg vi att det hade snöat minst en hel decimeter. Vi fick pulsa ut till bilarna och sopa fram dem under snön. Förvisso var hela världen rasande vacker i morgonsolen, men snö i mitten på mars blir man ju aldrig särskilt glad över.


Lagom till jag skulle köra hem på eftermiddagen var vägarna farbara igen. Det ligger lite drivor kvar på de skuggiga delarna av tomten, men nu verkar det som att det blir plusgrader över natten, så de töar nog också bort vad det lider. På lördag ska det till och med bli 12 grader varmt. Det är tvära väderkast i mars. 

2 kommentarer:

  1. Här i norr behöver i mer än 1 dm då vi ska pulsa 😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, med skånska mått mätt är det djupt som tusan! 😄

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!