tisdag 14 mars 2023

Om 3,5 månad

På jobbet blev vi uppmanade idag att börja planera in när vi tänker ta sommarsemester. Bara tanken på det gör ju att man ändå känner hopp i allt det vintertrista. Jag bespetsar mig på fem sköna veckor på raken med start i juli. Jag älskar känslan av långledighet och laddar batterierna som allra bäst då. I övrigt tar jag bara en dag här en dag där. Som när det är rea på Oppmanna plantskola efter midsommar, hihi! 


Några exakta semesterplaner har vi som vanligt inte här hemma. Det är liksom en del av den ultimata ledighetskänslan för både maken och mig att mest bara få ta dagarna som de kommer. Sen fylls tiden alltid ändå med både det ena och det andra, men det är verkligen höjden av lyx att få vakna på morgonen och bestämma först då vad man vill hitta på. Om 3,5 månader är vi där. Det låter länge ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!