lördag 1 april 2023

Fredag i retrospektiv

Gårdagen tillbringade jag i Karlskrona för att fira min mors födelsedag. Det har ju blivit lite av en vana att ta en bild på utsikten från parkeringen, och igår var inget undantag. Det blev ingen havsutsikt den här gången, men likväl utsikt mellan husen bort mot det rosa länsresidenset. Här bor landshövdingen Ulrika Messing, och nog får man säga att det verkligen inte är någon dålig tjänstebostad hon har. 

Det var ju inte min födelsedag vi firade, men jag fick ändå lika vackra handgjorda chokladpraliner som födelsedagsbarnet. (Bortskämd är bara förnamnet...) Smakerna är omsorgsfullt skrivna på små lappar på insidan av kartongen, och godbitarna är så fina att man nästan inte nänns äta dem. 


På vägen hem stannade jag till på EKO-hallen i Fjälkinge för lite spontanshopping på fredagskvällen. Jag slog till på en Vicks Blå-blå tvål till badrummet...


... tre 6-pack småblommiga penséer i tre olika färgställningar...


... och en After Eight-kanin från den enormt stora och lockande godisavdelningen. Som om jag inte redan hade tillräckligt mycket choklad med mig hem... Men den var ju så söt. Och GRÖN!


Kvällen avrundades hemma i soffan, där vi klämde de tre sista avsnitten på deckaren "The Night Agent" på Netflix. Inget som kommer att revolutionera TV-historien, men jag tycker faktiskt att den var riktigt spännande. Helt klart ett tips, om ni vill se något lättittat men samtidigt engagerande. 

4 kommentarer:

  1. Å så vackra praliner! Var kommer de ifrån?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Handgjorda av en dam i Karlskrona. Visst är de fantastiska? 💚

      Radera
  2. Jisses vilka fina praliner. Ja tänk Eko-hallen i Fjälkinge, där har man ju handlat en och annan gång. Oj vilken Skånelängtan jag fick nu. After Eight kaninen är ju så söt, måste kolla om den finns på Eko i Uppsala. Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Godisavdelningen på EKO går verkligen inte av för hackor. Alla kända märken och lite till. Fanns mycket gott påskgodis att välja på! 💚

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!