söndag 2 april 2023

Tazetter, antikt och trädgårdstid

Maken hade ett snabbt ärende in till en elektronikbutik idag på förmiddagen, och jag åkte med och blev avsläppt en stund på Blomsterlandet. Där hittade jag små tazetter för 14 kronor krukan att fylla den lilla gröna stegen på trappan med. Så nu har påskpyntandet officiellt börjat. 


På vägen hem stannade vi till på Färlövs Prästgård, som är den mysigaste lilla antikaffären i hela nordöstra Skåne. Ute i en av ladugårdslängorna har IngMarie (som äger butiken) skapat så härliga miljöer att gå runt och kika i. Det sprakar alltid en välkomnande brasa i ett av rummen, och på ett av borden var det uppdukat till påskmiddag. Så fint!


På bordet låg tre porslinsägg för 15 kronor styck, som fick följa med mig hem. Jag gillar att de är i naturlig äggstorlek, och så är det ju "mina" färger också. De ska nog få hänga i köksfönstret i påsk, fast de är även fina som dekoration i en skål.


Redan ute på gården hittade jag något som jag bara inte kunde åka hem utan: En gammal vattenkanna i grönaste grönt. Står det inte "Fröken Grön" på den, så säg? 😍


I helgen har det bara blivit fotografering med mobiltelefonen. Jag har prioriterat att utnyttja det härliga dagsljuset och pyssla med utomhussaker. Både igår och idag har jag fått trädgårdstid så det räcker och blir över. Syre och sol gör onekligen susen för både kropp och knopp, för nu börjar jag känna livet i mig. Veckan som kommer blir det bara en tredagars arbetsvecka, för på torsdag har jag tagit lite påsklov. Vi ses väl på Blåkulla då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!