tisdag 11 april 2023

Plusgrader och påskledighetsmosig hjärna

Ja, inte var man kaxig när klockan ringde imorse. Däremot jublade jag över att termometern visade på 7 plusgrader. Det var baske mig första natten utan frost på hur länge som helst. En positiv överraskning var det också att mötas av väldoft i den nystädade bilen. Jag började nästan undra om jag hade satt mig i fel bil, hihi!


Man får ändå säga att vädergudarna visade ovanlig välvilja som bjöd på sol mer eller mindre hela påskhelgen. Därför har det varit lätt att förlåta dem idag, då det har regnat och varit grått mer eller mindre hela dagen. Att komma hem och mötas av påskliljorna på köksbordet kändes iallafall som att mötas av solsken.


Ikväll tittar jag på "Trädgårdstider" och bläddrar i det senaste numret av "Allers Trädgård", som väntade i brevlådan när jag kom hem. En lagom sysselsättning för en fortfarande påskledighetsmosig hjärna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!