tisdag 30 maj 2023

Ljum sommarkväll och ljuvlig insikt

Ikväll har jag hängt och dinglat lite grann i min trädgård. Viftat på tårna, insupit den ljumma sommarkvällen och ännu en gång fröjdats över att vi fortfarande bara är inne i maj. Förvisso dess näst sista dag, men iallafall. 


Plötsligt drabbades jag av den ljuvliga insikten att det väntar en riktig långhelg bakom arbetsveckokrönet. Jag har nämligen varit så klok att ta semester på klämdagen i samband med nationaldagen, vilket innebär att jag lyckas skrapa ihop fem lediga dagar på rad. Det är ju nästan en hel vecka! Så nu får jag iallafall ihop den där tiden att hinna njuta av försommarens exploderande blomsterfägring, som jag efterlyste häromveckan. Tänk, så bra.

2 kommentarer:

  1. Den 30:e är inte den allra sista dagen i maj;)
    Skorpan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag insåg det idag när jag kom till jobbet och det stod "31 maj" på datorskärmen. 😄

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!